Klachtenregeling

We hebben een procedure voor klachten en onvrede.

Samen zoeken we een oplossing

 

Procedure

Soms zijn er klachten. Als dat zo is, is het belangrijk die bespreekbaar te maken. Overleg eerst met de direct betrokkene, vaak de leerkracht of docent. De ervaring leert dat op dit niveau de meeste zaken naar tevredenheid worden opgelost. Lukt dit niet, dan volgt:

  • Overleg met directie. Bij onvoldoende resultaat volgt:
  • Overleg met de interne contactpersoon. Bij onvoldoende resultaat volgt:
  • Inschakeling van de externe vertrouwenspersoon. Bij onvoldoende resultaat volgt:
  • Indiening van de klacht bij de onafhankelijke klachtencommissie.

Klachten kunnen worden gemeld bij de voorzitter van het college van bestuur

Meldpunt Vertrouwensinspecteur 

De Inspectie van het Onderwijs heeft een speciaal meldpunt ingericht voor iedereen die met het onderwijs in aanraking komt waar u klachten van ernstige aard kunt melden. Ouders, leerlingen, docenten, directies en besturen, maar ook vertrouwenspersonen kunnen de vertrouwensinspecteur van de Inspectie van het Onderwijs raadplegen wanneer zich in of rond de school (ernstige) problemen voordoen op het gebied van:

  • seksuele intimidatie en seksueel misbruik
  • psychisch en fysiek geweld
  • dicriminatie en radicalisering

Het meldpunt is te bereiken via hun website.